Istnieje wiele narzędzi motywowania pracowników. Pierwsze, najbardziej znane, to oczywiście korzyści finansowe, jakie osiągnie pracownik po wyrobieniu określonego celu. W dużej mierze, warto zaznaczyć, że w ostatnich latach bodźce finansowe przestały na pracowników działać. Wolą oni rozwijać swoje kompetencje i inwestować w siebie. Dlatego właśnie wielu pracodawców decyduje się wysyłać swoich podwładnych na szkolenia biznesowe. Mogą to być zarówno kursy odbywające się w kraju jak i za granicą. Czasami zdarza się, że szkolenia biznesowe trwają tydzień, inne zaledwie kilka godzin. Zanim jednak wybierzemy kurs na jaki wyślemy pracownika, warto zapytać go, jakie szkolenia biznesowe będą dla niego najbardziej korzystne w codziennej pracy. Jeśli jest to sprzedawca, na pewno zainteresują go szkolenia biznesowe przedstawiające nowe taktyki sprzedaży, albo negocjacji ceny z kontrahentami. Szkolenia biznesowe to nie jest tanie narzędzie motywacji, jednak może ono przynieść znacznie więcej pracownikowi i firmie niż standardowa premia.