Posiadanie firmy międzynarodowej wiąże się z koniecznością wielu czynności mających na celu sprostanie wymogom stawianym przez obcy rynek, który praktycznie zawsze różni się od naszego rodzimego. Jako właściciel jednej z firm skupiających się na sprzedaży akumulatorów samochodowych najnowszej generacji jestem zmuszony zdawać sobie sprawę ze specyfiki rynku zbytu jaka panuje w krajach, w których prowadzimy ożywione kontakty biznesowe. Projektowanie sklepów internetowych jest wówczas jedną z ważniejszych czynności, na których musimy się skoncentrować, aby nasz rynek zagraniczny sprawnie mógł korzystać z ofert naszego sklepu online’owego. Przede wszystkim chodzi tu o szybkie zapewnienie dostawy zamówionych produktów naszym klientom zagranicznym, którzy nigdy nie będą chcieli czekać w nieskończoność na ich dostawę. Poza tym musimy odpowiednio przekonwertować walutę tak, aby była ona dostosowana pod konkretną lokalizację naszego klienta. Jak widać dużo jest pracy, ale niewątpliwie warta jest ona świeczki.