Posty bez odpowiedzi | Aktywne tematy





Znajdziesz nas na:
FACEBOOK  |   TWITTER  |   YOUTUBE


Ogłoszenie

Drogi Użytkowniku!

W związku z rozpadem ekipy forum i totalnym zlekceważeniem przez administratora powoli kończymy swoją działalność. Wszystkim stałym jak i nowym użytkownikom serdecznie dziękujemy za lata współpracy i zaangażowania w rozwój serwisu, który niestety nie podołał tak dużej transformacji na jaką liczyliśmy.

Podpisano ~Stara Gwardia LGForum aka. KP500.PL


Regulamin forum


Regulamin Forum - viewtopic.php?f=22&t=580
ZANIM ZAPYTASZ - PRZECZYTAJ.... - viewtopic.php?t=13131
Informacja o modyfikacjach - viewtopic.php?f=7&t=28095



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 28 mar 2010 12:13 

Rejestracja: 29 sty 2010 15:05
Posty: 98
Pochwały: 80
Marka telefonu: LG
Model telefonu: GT540
Sieć: Play
UWAGA: Nie obejdzie się bez wiedzy o ActionScript!

Witajcie. Tu dowiecie się, jak przerobić gry flash tak, by były na akcelerometr (czyt. Czujnik ruchu)

A więc zaczynajmy.

Po pierwsze, musimy umieć je odpalić :P (Sry, ale to konieczność)

Wszystko jest TUTAJ!

Okej, pierwsza faza gotowa.

Aby przerobić gotową grę flash, na ten przykład Home Run Albanifest (Tu możecie zobaczyć, jak ta gra wygląda, dzięki @De4m0nS za rozpowszechnienie ;)), potrzebny nam będzie jakiś decompiler, żeby móc edytować pliki .swf. Polecam Sothink Flash Decompiler (niestety, nie jest darmowy, ja miałem szczęście go dostać tanio, ponieważ był w którymś "Komputer Świecie").

No i oczywiście musimy mieć jakiegoś Adobe Flasha, najlepiej CS3 (niestety, również płatny).

Gdy już mamy Flash odpalony, naciskamy F9, czyli Actions. Szukamy kodu związanego ze sterowaniem, np. mysz.
W przypadku HomeRuna, jest to kod:



Nas interesuje kawałek _level0._xmouse. Mając to na uwadze, kierujemy się do pierwszej klatki (Frame) (No czyli na sam początek).

Na samym początku dopisujemy taki kod:



Teraz wracamy do momentu z _level0._xmouse.

Nie wiem, jak to dobrze wytłumaczyć, pokażę na przykładzie.

Mamy taki kod:


Skoro na początku dopisaliśmy i widzimy taki urywek,


Zmieniamy ten kod z _xmouse na to:


I tyle! Z tym, że ta gra ma banalny kod i banalne sterowanie, poszło gładko, niestety większość gier nie ma takiej prostoty (np. 3D Rocket, którą zrobiłem, było jeszcze gorzej, gdyż gra jest w 3D).

Wyjaśnię teraz trochę funkcji.

Oto nasz kod,
_root.Faktor = ((_level1.ay + 2)*197) / 40 - 10 + this._rotation / _root.Besauffaktor;

gdzie ((_level1.ay + 2)*197) to całkiem nowy kod.

_level.ay to po prostu kierunek. Y - pion X - poziom.

W tej grze sterowanie jest odwrócone, dlatego zamiast x wstawiłem y.

((_level1.ay + 2)*197)

Dwójka to nic innego jak kalibracja (czyt. punkt 0). Oznacza to, że jeżeli trzymamy telefon prosto, a w grze jesteśmy gdzieś na dole, zwiększamy lub zmniejszamy tę liczbę. Uważamy jednak, gdyż jest limit - od -2 do 2.

((_level1.ay + 2)*197)

Liczba 197 to natężenie, nic innego jak czułość czujnika ruchu. Po chwili zabawy możemy idealnie to skalibrować.

Podobnie jest w grach flash ze sterowaniem z klawiaturą. W wolnym czasie spróbuję to dopisać :P

Dziękuję za uwagę i mam nadzieję, że osoby znające flash ożywią społeczność kp500.pl dodając gry na akcelerometr.

Pochwały mile widziane :)


Pochwały przyznane za post: 13

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 28 mar 2010 14:52 

Rejestracja: 30 lis 2009 20:59
Posty: 10
Pochwały: 2
Tak się zastanawiam... Czy jeżeli by zmienić coś odpowiedzialne za czujnik ruchu tak, żeby wszystkie gry/appsy na czujnik ruchu (Normalne, poziomica itp.) działały bez ingerencji w CUST za każdym razem?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 29 mar 2010 13:42 

Rejestracja: 27 gru 2009 17:35
Posty: 623
Pochwały: 215
Płeć: Mężczyzna
Marka telefonu: LG
Model telefonu: GT540
Wersja SW/OS: Android 2.3.4
Sieć: Plus
Heh wsio spoko ale mam jedna uwage, mianowicie chodzi o to ze czujnik ruchu to nie akcelerometr:) Czujnik ruchu jest w np grze sytze DoodleJump a akcelerometr jest w shotgunie zrobionym takze przez niego. Roznica jest raczej znaczna:D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 29 mar 2010 13:51 

Rejestracja: 29 sty 2010 15:05
Posty: 98
Pochwały: 80
Marka telefonu: LG
Model telefonu: GT540
Sieć: Play
o_O

Nie.










To to samo :P Tylko inny kod

A, tak nawiasem mówiąc, shotgun nie jest Sytze ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 29 mar 2010 14:41 

Rejestracja: 27 gru 2009 17:35
Posty: 623
Pochwały: 215
Płeć: Mężczyzna
Marka telefonu: LG
Model telefonu: GT540
Wersja SW/OS: Android 2.3.4
Sieć: Plus
No ale sytze zrobil go zeby dzialal na ms ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 23 sty 2011 17:11 

Rejestracja: 22 sty 2011 17:45
Posty: 20
Pochwały: 3
Płeć: Mężczyzna
Marka telefonu: LG
Model telefonu: GT540
Wersja SW/OS: V20b
Sieć: T-Mobile
Ej.
A gdzie szukasz tego pierwszego kodu bo ja mam te same programy co ty ale nie moge tego zrobić bo jak daje F9 to wyskakuje mi to okienko i nie moge na nic kliknąć bo jest wszystko na szaro
i nie wiem jak szukać to: _root.Faktor = _level0._xmouse / 40 - 10 + this._rotation / _root.Besauffaktor;
Proszę o pomoc !!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Powered by ® Forum Software © phpBB Group. Theme created StylerBB.net
Samsung Avila, Monte, Wave, Galaxy - LG forum - Jak usunąć Śledzika? - Centrum Nokia - Centrum Samsung Corby
Copyright © 2009-2011 by n3h